Onze diensten

Reguliere fysiotherapie

Wij zijn experts in houding en beweging. Wij helpen u bij het voorkomen, verhelpen en verminderen van uw lichamelijke klachten en zorgen ervoor dat u weer optimaal kunt bewegen. U kunt hierbij denken aan spier- en gewrichtsklachten, verlies of vermindering van balans of een verstoorde motoriek.

Sport-, ontspannings- en revalidatiemassages

Een massage is een middel dat wij kunnen inzetten tijdens een behandeling. Het zorgt voor een betere doorbloeding van uw weefsel, helpt spieren ontspannen, vocht en afvalstoffen af te voeren en het reduceert bewegingsbeperkingen. Er zijn verschillende vormen van massages, waaronder
sport-, ontspannings- en revalidatiemassages. Op basis van uw klachten bepalen wij samen welke massage voor u persoonlijk geschikt is.

Covid-19 herstel zorg

Heeft u lichamelijke klachten of beperkingen opgelopen, nadat u corona heeft gehad? Dan kunnen wij u helpen om van deze klachten af te komen. Voorbeelden van klachten zijn benauwdheid, conditiegebrek, vermoeidheid, spierpijn en/of geheugen- en concentratieproblemen. Bij beperkingen kan het gaan om niet kunnen traplopen, problemen hebben met zelfverzorging, slechts kleine afstanden kunnen lopen, geen boodschappen kunnen doen of niet meer in staat zijn om te werken. De fysiotherapeutische zorg die u hiervoor nodig heeft wordt vergoed vanuit uw basisverzekering.

Dry neeldling

Dry needling is een effectieve techniek waarbij triggerpoints bij u worden weggehaald. Triggerpoints, ook wel spierknopen genoemd, zijn kleine spiervezels die aangespannen zijn en niet meer kunnen ontspannen. Dit zorgt voor stijfheid, lokale pijn, uitstralende pijn zoals hoofdpijn, of pijn in de rug
en/of ledematen. Bij dry needling wordt gebruik gemaakt van dunne acupunctuur naalden. De term verwijst naar het gebruik van ‘droge naalden’. Er wordt hierbij geen medicijn toegediend.

Cupping

Cupping is een eeuwenoude behandelmethode die steeds meer haar intrede doet in de fysiotherapie en die haar oorsprong vindt in de Chinese geneeskunde. De behandelmethode richt zich op de behandeling van bindweefsel en fasciale structuren. Een cupping behandeling voelt aan als een stevige massage, hierbij worden tevens de dieper gelegen huidlagen bereikt, het geeft ontspanning en brengt het lichaam weer in balans.

Regelmatig cuppen zorgt voor een soepel en gezond fasciaal netwerk. Tijdens de behandeling kunnen er lokaal rode plekken ontstaan, dit is gebruikelijk en deze plekken verdwijnen na enkele dagen. Tevens kan de eerste behandeling pijnlijk aanvoelen doordat het weefsel strak staat en gespannen is.